helenem.blogg.se

Finbesök och tjafs

Publicerad 2013-01-14 00:15:00 i Allmänt,

Har försökt skriva det här inlägget fyra gånger nu men varje gång så händer det något... Första gången började min moster och hennes man tjafsa, andra gången fastnade min kusins fot mellan madrassen och sängstommen och tredje gången gick det inte att publicera. Skrev tredje gången gillt men får hoppas på fjärde gången nu...

I fredags kom vi till min andra moster som vi planerat fastän vi inte trodde att det skulle bli av. Man kan säga att hon bor i ett eget litet samhälle 10-15 min utanför Izmir. Samma ställe som Mehmet är uppvuxen på och det var den här mostern som presenterade min mamma och Mehmet för varandra då hennes man och Mehmet tydligen är barndoms kompisar.

Har bara softat sen vi kom hit då det regnade igår också.
Idag kom Ardas storebror Mustafa och hans mamma hit så att syskonen kunde träffas. Det gick jätte bra och hans mamma var faktiskt väldigt trevlig och snäll. Jag gillade att hon var väldigt öppen och ville att hennes son och Arda ska ha bra kontakt. Hon till och med lekte och gullade själv med Arda och verkade inte ha några som helst problem med det. Men måste bara påpeka att hon hade en enorm näsa! Kunde inte sluta titta på den haha :P
Dom var här hela dagen men fram mot kvällen var dom tvungna att dra.

Efter att dom gick väntade vi på min mosters man som vi trodde skulle köra oss till köpcentret men vi hade visst fel...
Han hade ingen lust att köra oss dit och var faktiskt lite otrevlig vilket gjorde min moster irriterad och helt plötsligt, när jag ligger i rummet bredvid och läser en bok, hör jag honom skrika på min moster. Gick direkt till köket där dom var och märkte att han inte skämdes för fem öre över att skrika på henne fastän min mamma sa till honom.
Det lugnade ner sig då min moster blev tyst, säkert för att hon tyckte det var pinsamt.
Vi alla förutom han gick till vardagsrummet och medans jag började skriva ett inlägg bestämde de sig för att vi skulle till min mammas svärmor.
Medans vi klär på oss bryter helvetet lös igen då dom börjar tjafsa en gång till men den här gången blev han så arg att han höjde handen och hotade min moster med att slå henne om inte hon höll käften. Jag ställde mig framför min moster och min mamma sa till honom. Förutom det så gjorde jag faktiskt inget även om jag blev riktigt riktigt arg. Men jag vet att min moster absolut inte skulle acceptera att jag sa något så jag var bara tyst.
Min mamma och han var nära på att tjafsa men som tur är var min mamma väldigt lugn. Annars hade allt blivit mycket mycket större...

Till slut gick vi till min mammas svärmor iaf som bor ganska nära min moster.
När hon gullade med Arda var det faktiskt första gången jag såg den där kvinnan le :P men så fort hon vände sig mot mig och frågade hur allt går och så, så gick leendet bort på engång hahaha. Men jag vet ju sen innan att hon inte alls tycker om mig efter våra tjafs med Mehmet så därför bryr jag mig inte :P

Satt där en liten stund bara och sen drog vi hem, åt och väntade på att Arda skulle lugna ner sig då han var så jävla hypad och sprang runt i halva lägenheten och hoppade från sofforna och allt haha.
Nu har alla gått och lagt sig och det ska jag strax också göra.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kan jag inte lägga upp bilder på bloggen då jag skriver från telefonen. Men har lagt upp några bilder på insta. Helenmertik. Har inte lagt upp någon bild på Mustafas mamma utan det får ni se när jag är tillbaka om ni är nyfikna :P

8 dagar kvar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela