helenem.blogg.se

Dag 1

Publicerad 2013-01-06 23:47:00 i Allmänt,

Har haft fullt upp så har inte kunnat uppdatera...
Resan började inte så bra... Min mamma hade packat 5 väskor med presenter och kläder som vi ska dela ut till människor som behöver, med min väska blev det 6 st. Min fick inte plats i bagageluckan så vi la den i baksätet. Jag vet inte hur, men på något sätt så glömde vi just min väska. Vi lämnade in väskorna, gick genom pass kontrollen och allt och när vi väntar på att få gå på flygplanet typ 20 min innan flyget ska lyfta ringer Mehmet mig och talar om att vi glömt väskan. Jag fick inte gå ut och hämta den för att jag då skulle missa flyget och dom ville inte vänta.
Höll typ på att bryta ihop eftersom att jag hade allt i den väskan, till och med mina mediciner, men jag bestämde mig för att åka ändå så det ända jag hade med mig är det jag hade på mig.
Arda var skit jobbig! På flygplanet gick det bra men efter att ha suttit ner så länge blev han rastlös så så fort vi gick av planet i Istanbul så började han springa runt i flygplatsen och jag fick springa efter honom.
Väl framme i mormors lägenhet var vi glada men så jävla trötta!
Idag har jag varit och shoppat. Underkläder, byxa, tröjor och ett par skit snygga stövlar. Kom hem och bytte om en snabbis och drog sedan till Bernas vigsel, hon var jätte söt! Tyvärr var det inga andra från hennes sida där förutom Banu, jag och min mamma. Skulle egentligen hem efter vigseln men alla skulle till killens bror och hon ville så gärna ha oss där så vi gick dit en stund.
Köpte en tårta och stressade hem för att det är en av mina mostrars födelsedag men hon hade dragit typ 5 minuter innan vi kom...
 
Turkisk frukost :)
 
Tjockisen, mamma och morbrors fru
 
Innan vigseln när vi väntade på paret
 
Mamma fick vara vittnet från Bernas sida 
Så här har vi aldrig sett Banu förut!
 
Mina nya skor, dragkedjan är i guld och materialet är glansigare
 
Denna bild togs för fem minuter sen... jag och min morbrors fru som just nu sitter och har värkar. Verkar som att bebben kommer inatt :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela